FANDOM

South Park karakteri
Kyle Broflovski
KyleBroflovski
Diğer adlar The Human Kite
Cinsiyet Erkek
Saç Kızıl
Yaş 10
Doğum 26 Mayıs[1]
Meslek Öğrenci
Sınıf 4. Sınıf
Seslendirme Matt Stone[2]

Kyle Broflovski, South Park’ın Stan, Cartman ve Kenny ile beraber dört ana karakterinden biridir. Matt Stone tarafından seslendirilen bu karakterin başlıca bilinen özellikleri yeşil şapkası ve Yahudi olmasıdır.

GeçmişEdit

Dini inançEdit

Kyle Broflovski'nin Yahudi olduğu, diziden önceki animasyon filmi The Spirit of Christmas ve ilk bölümlerden "Big Gay Al's Big Gay Boat Ride"da kısaca değinilse de ilk olarak "Mr. Hankey, the Christmass Poo" bölümünde tam olarak açığa vurulmuştur. Antisemit görüşleriyle tanınan Eric Cartman, Kyle ile Yahudi olduğu için sürekli alay eder ve onu sinirlendirir.

Kyle'ın din konusunda kararsız olduğu görülmektedir. Ailesi her ne kadar dış görünüşleriyle (ör. babasının taktığı kipa) dindar oldukları görüşünü uyardırsalar da genel hayat tarzları bunu pek doğrulamaz. Kyle'ın dini fazla ciddiye almamasının nedeni, Roman Katolik olan diğer arkadaşlarına daha iyi uyum sağlamak istemesi olarak yorumlanabilir. Dinine birisi (en çok Cartman) olumsuz bir laf söylerse savunmaya geçer, ayrıca "Jewbilee" bölümünde de görüldüğü üzere kendisi Yahudi İzciler arasındadır; ama dininin tarihi, gelenekleri ve ayinleri hakkında fazla bilgisi yoktur. Buna biraz da ailesinin neden olduğu söylenebilir; çoğunlukla din konusunda Kyle ile fazla derinlikli tartışmalara girmemeyi tercih ederler. Örneğin:

  • Kardeşi Ike Broflovski sünnet olacağı zaman Kyle, onun penisinin tamamının kesileceğini sanıp dehşete düşer. Oysa ki kendisi de sünnet olmuştur ancak bunu hatırlamamaktadır.
  • Mel Gibson'ın filmi İsa'nın Çilesi’ni gördükten sonra Cartman'a Yahudiler hakkında söyledikleri için haklı olduğunu söyler, hatta ailesiyle sinagogdayken diğer tüm Yahudilere Hristiyanlardan özür dilemeleri gerektiğini öne sürer. İronik olarak kendisi "Fantastic Easter Special" bölümünde İsa'yı bizzat öldürmüştür; ancak bunu kendisinden İsa istemiştir çünkü İsa'nın öldükten sonra dirilme özelliği vardır ve bunu Erkeklerin Tavşan Kulübü'nü kurtarmak için kullanması gerekir. Bir Yahudi olarak İsa'yı öldürmeyi Kyle başta reddeder ancak İsa'nın çok ısrar etmesi üzerine Cartman'nın bunu hiçbir şekilde öğrenmemesi şartıyla kabul eder. Bu aynı zamanda üstü kapalı olarak Yehuda'nın İsa'ya onun isteğiyle ihanet ettiği iddialarına da gönderme yapar.

Görünüş turuncu ceketli yesil sapkali yesil eldivenli mavi pantolunlu siyah ayakabasi vardirEdit

KişilikEdit

AileEdit

İlişkilerEdit

Olmadığı bölümler her bölümde vardirEdit

NotlarEdit

KaynakçaEdit